De groene transitie naar een duurzame economie is wereldwijd in volle gang; hierbij stappen we over van fossiele brandstoffen naar groene energie.
Deze groene transitie biedt zowel kansen voor de solo moeder in Amsterdam als de jonge vrouw in de Democratische Republiek Congo. Het is hiervoor wel essentieel dat zij volwaardig mee kunnen doen en aan tafel zitten wanneer er belangrijke besluiten genomen worden over de invulling van de energietransitie. Dit is niet alleen eerlijk, maar ook slim.
Toch zijn vrouwen nog sterk ondervertegenwoordigd in besluitvorming rondom de groene transitie, en krijgen zij minder kansen. Wat verandert er wanneer vrouwen wél meebeslissen en meedoen? En wat is nodig om gelijke participatie van vrouwen in de energietransitie realiteit te maken?
Tijdens dit event brengen we politici, beleidsmakers, experts, vertegenwoordigers van bedrijven en een breed geïnteresseerd publiek samen om gendergelijkheid en de politieke en economische participatie van vrouwen in de energietransitie centraal te zetten. We gaan in gesprek over de kansen, de knelpunten en de impact van wet- en regelgeving die gelijke deelname in de energietransitie ondersteunt.